Senior supporttekniker

Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Är du kunnig och har erfarenhet inom IT samt älskar problemlösning? Då vill vi ha just dig som kollega! 

TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri.

TechTrade har funnit sen 1992 och är nu på en riktigt spännande tillväxtresa. Vårt huvudkontor ligger idag i nya fräscha lokaler i Stockholm, Kista men finns även i Helsingborg.

Vi är ett snabbrörligt bolag som arbetar i nära samarbete, öppet klimat med korta beslutsvägar. 
Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete. Vi stöttar alltså våra kunder i deras egna digitaliseringsresa. 
Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler!

Vi stärker nu upp på vårt kontor i Stockholm med ytterligare ett supportgeni och vi hoppas att du vill vara med på vår spännande resa och hjälpa vårdpersonalen att göra skillnad för vården! 

Om rollen

Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter där du bland annat bemannar TechTrades servicedesk och supporterar användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem, remote och på plats hos våra användare. 

Din huvudsakliga uppgift är att utföra uppdrag ute på plats hos våra kunder. Ärendena är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. Vid de tillfällen vi behöver supportera direkt på plats handlar det bland annat om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte är möjlig på distans. 

I den här rollen får du möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisa nya användare i hur de använder TechTrades tjänster, produkter och/eller kundcenter. Det finns även möjlighet att utvecklas och specialisera dig inom ett område som intresserar dig och som är viktiga för våra kunder. Du kommer även hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra driftteknikern med information.

Hos TechTrade hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa möjliga sätt leverera det viktigaste av allt – skapa mer tid till vården! 

Din profil

Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av felsökning av tekniska ärenden över telefon/mail och/eller hos användare och kan påvisa god kundnöjdhet. Du är pedagogisk, driven och tålmodig med god kommunikativ förmåga, och har ett genuint intresse för IT/teknikfrågor. Du har goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10/11 och Microsoft 365 suiten samt grundkunskaper i Microsoft server.

Hos TechTrade supporteras användare inom vården som inte alltid har så stor datorvana, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Givetvis älskar du att leverera god service (både internt och externt).

Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. Du kommer att ingå i ett supportteam och vi ser därför att du trivs med nära samarbeten. Du ska hantera svenska i tal och skrift och ha god förmåga att kommunicera och att formulera skriftliga instruktioner. 

Vi ser att du har någon form av IT utbildning och/eller har arbetat i en IT-kundsupport tidigare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av både support ute hos kund och på distans (via telefon eller mail). Vi vill att du har vana av att arbeta i en servicedesk. Har du erfarenhet inom vården på något sätt är det meriterande. 

Krav

  • Har flera års erfarenhet av teknisk support, felsökning och återkoppling 
  • Dokumenterad erfarenhet av klient OS (Windows) 
  • Microsoft Office produkter 
  • Microsoft Office 365, inklusive mejlhantering 
  • Active Directory 
  • Praktisk erfarenhet av nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN 
  • Fjärrstyrningsverktyg (fn Teamviewer) 
  • Android och IOS 
  • Hanterar flytande svenska i tal och skrift 
  • B-körtkort 

Meriterande

Vi tror att du:

  • Är teknikintresserad 
  • Är prestigelös, flexibel och kreativ 
  • Är självständig, effektiv och driven 
  • Är serviceinriktad och kommunikativ 
  • Är nyfiken och modig 
  • Är noggrann och strukturerad 
  • Är pedagogisk 
  • Har MacOS erfarenhet 
  • Hanterar Engelska i tal och skrift 
  • Har bakgrund inom vården

Stämmer detta in på dig så är det dig vi söker!

Varför TechTrade

Vi erbjuder dig en plats i ett ungt, drivande team där man är taggade på att skapa förutsättningar för vården, vi gillar teknik och är beredda på att introducera dig till lösningar du kanske inte kan så mycket om idag. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor i Kista tillsammans med kollegor från hela företaget. Du kommer till ett företag i en mycket spännande tid och får vara med tidigt i vår snabba tillväxt. Du kommer aktivt kunna påverka vår utveckling och vara med och utforma vår framtid. Hos oss hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa sätt leverera det viktigaste av allt – positiva kundupplevelser. 

Information om anställning

  • Heltid samt timanställning 
  • Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidare anställning 
  • Tillträde snarast 

Avdelning: Support

Roll: Support technician

Plats: Kista, Stockholm

Stämmer detta in på dig så är det dig vi söker!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via jobb@tti.se.

Vi ser fram emot att få veta vem du är och varför du är rätt person för oss. Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@tti.se. Urval och intervjuer sker löpande.