Jobba hos oss

Vi söker ekonomiassistent

Vill du arbeta på ett företag som gör skillnad för samhället? Älskar du att arbeta med siffror? Då vill vi ha just dig som kollega!

TechTrade International AB stödjer vårdföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri. Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete, nämligen att ta hand om sina patienter. Vi stöttar våra kunder i deras viktiga digitaliseringsresa samtidigt som vi har vår egna spännande resa med digitalisering för effektivare arbete. Vi behövs för våra kunder och nu behöver vi bli fler för dem!                             

Om rollen         

Rollen är utvecklande, utmanande och lärorik. Du kommer i första hand att arbeta med traditionella uppgifter på en ekonomiavdelning såsom löpande redovisning, hantering av leverantörsreskontra, kundreskontra och periodisering. Men du kommer även att arbeta med diverse administrativa uppgifter företrädesvis tillhörande ekonomiprocesserna. Tjänsten är bred och rolig där du får möjlighet till variation i din vardag med olika typer av arbetsuppgifter. Rutinerna för det löpande arbetet är väl dokumenterade och lätta att följa men ibland behöver vi även din hjälp med frågor/problem som uppstår ”ad hoc”. Du kommer att ha kontakt både med våra leverantörer och kunder för utredning av oklarheter i fakturering.

I den här rollen får du friheten lägga upp din dag själv vilket innebär att du behöver kunna ta stort eget ansvar. TechTrade befinner sig i en stark tillväxt och arbetet behöver förändras i takt med det. Du kommer därför vara delaktig i utformningen av nya rutiner och processer samt förändring av befintliga. Kundupplevelsen är viktig för oss genom hela kedjan. Som en del av denna kedja strävar ekonomiavdelningen efter en tydlig fakturering och ett bra bemötande om frågor uppstår.

Idag har vi en intern resurs och nyttjar externa resurser för löpande redovisning, så med dig blir vi ett team! Vi ser flera fördelar i att nu ha egen anställd personal för de arbetsuppgifterna samtidigt som vi ser att behovet växer framgent.

Din profil

Vi önskar att du har någon ekonomiutbildning från YH eller universitet/högskola. I annat fall ser vi gärna att du har några månaders erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter eller så är du nyexaminerad.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:

  • Fortnox (bokföring- och lön)
  • Excel
  • Tidrapportering-system
  • Kundstödssystem

Vem är du?

Vi letar efter dig som:

  • är självständig, effektiv och driven
  • är nyfiken och modig
  • är noggrann, strukturerad, ansvarsfull
  • hanterar svenska flytande och engelska i tal och skrift
  • värdesätter att ge god service

Varför TechTrade?

Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats med trevliga kollegor och god gemenskap. Vi har högt i tak och ett öppet klimat med korta beslutsvägar. Din placering utgår från  vårt huvudkontor i Kista, Stockholm, där vi sitter i nya fräscha lokaler, när vi är på plats. Annars har vi bra förutsättningar att arbeta på distans. På kontoret har vi tillgång till gym som du fritt kan nyttja. Vi närhet till många restauranger och bra kommunikationer med pendeltåg och tunnelbana. Du kommer till ett företag i en mycket spännande tid och får vara med i vår snabba tillväxt. Du kommer aktivt kunna påverka vår utveckling och vara med och utforma vår framtid. Hos oss hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa sätt leverera det viktigaste av allt – positiva kundupplevelser och skapa tid för vården samt därmed nytta till hela samhället.

Mer om TechTrade

Vi har funnits sedan 1992 och är inne i en tillväxtresa där vi på de senaste 4 åren mer än dubblerat våromsättning samt blivit gasellföretag 2 år i rad. Vi har kunder runt om i Sverige med bemanning i Helsingborg och Göteborg utöver Stockholm. Vi är i nuläget 25 st anställda men blir fler och fler i olika delar av organisationen.

Anställning

Anställningsform: tillsvidareanställning.

Omfattning: heltid med provanställning under 6 månader.

Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kommer att tillsättas med start så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via jobb@tti.se

Vi ser fram emot att få veta vem du är och varför du är rätt person för oss. Skicka ditt CV och personliga brev till  jobb@tti.se