Jobba hos oss

Erfaren supportmedarbetare/tekniker

Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Är du kunnig och har erfarenhet inom IT samt älskar problemlösning? 
Då vill vi ha just dig som kollega! 

TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri.
TechTrade har funnit sen 1992 och är nu på en riktigt spännande tillväxtresa där vi ska trippla vår omsättning. Vårt huvudkontor ligger idag i nya fräscha lokaler i Stockholm, Kista men finns även i Helsingborg.
Vi arbetar i ett högt tempo, öppet klimat med korta beslutsvägar och ska under året implementera ett värderingsdrivet arbetssätt. 
Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete. Vi stöttar alltså våra kunder i deras egna digitaliseringsresa. 
Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! 
Vi stärker nu upp på vårt kontor i Stockholm med ytterligare ett supportgeni och vi hoppas att du vill vara med på vår spännande tillväxtresa.

Om rollen

Rollen är utvecklande, utmanande och lärorik. Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter med bland annat bemanna TechTrades servicedesk och supportera användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem, remote och även hjälpa användarna på plats.

Ärendena är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer.
Vid de tillfällen vi behöver supportera direkt på plats handlar det om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte är möjlig på distans.

I den här rollen får du möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisa nya användare i hur de använder TechTrades tjänster och/eller kundcenter.
Du kommer även hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra driftteknikerna med information.
Hos TechTrade hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa möjliga sätt leverera det viktigaste av allt – Mer tid till vården!

Din profil 

Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av felsökning av tekniska ärenden över telefon och mail och kan påvisa god kundnöjdhet. Du är pedagogisk, driven och tålmodig med god kommunikativ förmåga, och har ett genuint intresse för IT/teknikfrågor.
Du har goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10 och Microsoft365 suiten samt grundkunskaper i Microsoft server.
Hos TechTrade supporteras användare inom vården som inte alltid har så stor datorvana, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Givetvis älskar du att leverera god service (både internt och externt).
Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad.

Du kommer att ingå i ett team om 14 personer och vi ser därför att du trivs bäst med att arbeta i team.
Du ska hantera svenska i tal och skrift och ha god förmåga att formulera skriftliga instruktioner. 

Vi ser att du har någon form av IT utbildning och/eller har arbetat i en IT-kundsupport tidigare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av både onsite ute hos kund och vana av att arbeta i en servicedesk samt om du har erfarenhet inom vården på något sätt.

Krav: 

  • Några års Klient OS erfarenhet (Windows)
  • MacOS erfarenhet
  • Microsoft Office produkter  
  • Microsoft Office 365, inklusive mejlhantering
  • Active Directory
  • Praktisk erfarenhet av nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN  
  • Fjärrstyrningsverktyg (MS Remote control el. DameWare, Teamviewer)  
  • Android och IOS
  • Hanterar flytande svenska i tal och skrift
  • B-körtkort

Meriterande: 

  • Är teknikintresserad
  • Är prestigelös, flexibel och kreativ
  • Är självständig, effektiv och driven
  • Är serviceinriktad och kommunikativ
  • Är nyfiken och modig
  • Är noggrann och strukturerad
  • Är pedagogisk
  • Har erfarenhet av teknisk support
  • Hanterar Engelska i tal och skrift 

Vi hoppas att du vill utvecklas med oss! 

Information om anställning:

  • Heltid
  • Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidare anställning
  • Tillträde December 2021/Januari 2022

Vi ser fram emot att få veta mer om dig och varför just du är rätt person för oss.
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@tti.se. Urval och intervjuer sker löpande.