Jobba hos oss

Coach – Teknisk support

Har du erfarenhet av coaching inom kundservice och söker en ny utmaning? Då kanske just du ska bli vår nya kollega! 

TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri.
TechTrade har funnit sedan 1992 och är nu på en spännande tillväxtresa. Vårt huvudkontor ligger idag i nya fräscha lokaler i Stockholm, Kista. Vi finns även i Helsingborg.
Vårt mål är att skapa mer tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete, vi stöttar alltså våra kunder i deras egna digitaliseringsresa. 
Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! 
Vi söker nu en Quality & Training Manager till vår tekniska support i Kista, Stockholm. Vi hoppas att du vill vara med att ta ytterligare ett steg i vår utveckling!

Om rollen

Dagligen kvalitetssäkrar du samtal och inkommande ärenden som innefattar IT relaterade frågor. Syftet är att säkerställa att alla i teamet håller en hög kvalitet vad gäller kunskap, kundbemötande och effektivitet i sitt arbete.
Löpande loggar du resultat och följer kontinuerligt upp på förbättringspunkter du presenterat till organisationen. Du fungerar som röd tråd i arbetet med att hålla hög kvalité och produktivitet i supportarbetet.
Vid behov kommer du hjälpa till i supportteamet med att hantera inkommande samtal och mail, såväl som andra kundservicerelaterade uppgifter.

Du coachar våra support-stjärnor i samtalsmetodik, du skapar och håller utbildningar i ämnet. Du utvärderar och genererar förbättringsförslag till nya och befintliga processer, du säkerställer att vi alltid blir bättre på att det vi gör.
I uppdraget kommer följande punkter att ingå:

  • Du tar aktivt fram metoder och processer för att nå, underhålla och säkra kvalité i teamets arbete. Tex utbilda kollegor i samtalsmetodik
  • Coacha kollegor i samtalsmetodik och kundbemötande
  • Sammanställa och presentera resultat och trender
  • Identifiera förbättringsåtgärder
  • Analysera och kvalitetssäkra inkommande ärenden, Root Cause, kommunikation, process och verktygsförbättringar.
  • Ansvara för onboardning av nyanställda till TechTrade´s support.
  • Stödja Head of Support vid nyrekrytering
  • Delta vid kundnöjdhetshöjande projekt eller händelser på företaget
  • Kravställa på process och systemförbättringar

Din profil 

Du har minst 1 års erfarenhet av arbete på en kundservice, meriterande på en teknisk kundservice men ej krav. Vi ser att du har tidigare erfarenhet i en ledarroll.
Vi ser att du har god förmåga att analysera samtalsstatistik, utifrån datan vara kapabel att dra slutsatser och hitta förbättringsområden i kundnöjdhet och effektivitet.
Du känner dig trygg och säker i att ge feedback och konstruktiv kritik, såväl som att kunna hantera och motivera olika typer av människor.
Du är modig och drivs av att lyckas med förbättringar. Du som person är social och kommunikativ.
Som Quality & Training Manager rapporterar du till Head of Support och ingår i ett team om ca 15 personer, vi ser därför att du trivs bäst med att arbeta i team.

Krav:
  • God förmåga i Officepaketet
  • Erfarenhet av kundservicecoaching
  • Goda insikter i verktyg att driva en kundservice
  • Är pedagogisk
  • Har erfarenhet av arbete i en kundservice
  • Kan utrycka dig väl i tal och skrift på Svenska
Meriterande: 
  • Har utbildning i coaching
  • Är prestigelös, flexibel och kreativ
  • Är självständig, effektiv och driven
  • Är serviceinriktad och kommunikativ
  • Är nyfiken och modig
  • Är noggrann och strukturerad
  • Hanterar Engelska i tal och skrift 
Information om anställning:
  • Heltid
  • Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidare anställning
  • Tillträde snarast

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via jobb@tti.se.

Vi ser fram emot att få höra mer om dig och varför just du är rätt person för oss.
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@tti.se. Urval och intervjuer sker löpande.